vrijdag 19 oktober 2018

Monsteretappe

Dag 7 / Stage 5 / 153 kilometer / weinig hoogtemeters

Het was een monsteretappe. Qua lengte, qua afzien maar ook qua genieten. Prachtige vergezichten, echt genoten van de woestijn. Afgelopen nacht heb ik goed geslapen. Om zeven uur weer in het donker vertrokken. De hele dag weer met fietsmaatje Rick/Henri opgereden. Zijn benen waren een stuk beter dan die van mij, maar goed kunnen volgen en daarom waren we voor het donker binnen. De lange uitgestrekte vlaktes... je moet er van houden maar ik vind het prachtig! Morgen alweer de laatste etappe van een zware editie. In vergelijking met vorig jaar vind ik deze RocDuMaroc veel zwaarder. Achteraf vernam ik zelfs dat er woensdag 20 deelnemers niet van start zijn gegaan, de eerste dagen waren te zwaar geweest. Het bivak voor komende nacht is trouwens een bijzondere. Het kamp is opgeslagen in de "City of the Dead", beter bekend als Gara Medouar. Een krater zoals in een vulkaan, wat het overigens niet is, die uit het niets opdoemt in de woestijn. Op deze locatie zijn onder andere The Mummy (1999) en James Bond - Spectre (2015) opgenomen. The Mummy heb ik het afgelopen jaar gekeken en het is heel herkenbaar (zie foto's 4 & 5)

Ik heb besloten om mijn actie Stop! ALS voort te zetten. Zeshonderd euro extra omdat de Roc du Maroc ruim 600 km lang is. Heb je nog niet gegeven dan is dit de kans om het alsnog te doen. Heb je al gegeven, schroom dan niet om nogmaals te doneren. ALS moet de wereld uit! Vecht daarom met mij mee tegen de ziekte.

Doneer via:
https://www.alsacties.nl/actie/henri-ververs-4


 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten