donderdag 18 oktober 2018

Henri en Henri

Dag 6 / Stage 4 / 124 kilometer / 1617 hoogtemeters

Na een matige nacht slaap in het hotel vanochtend om zeven uur vertrokken. De onheilspellende briefing die gisteravond werd gegeven en de weersvoorspelling zorgden voor een onrustige nacht. Het was nog donker, maar met goed licht op de fiets is dat prima te doen. We hebben het Hoge Atlasgebergte achter ons gelaten en doorkruisten vandaag het Saghro gebergte. Een stuk ruiger vulkanisch landschap met veel stenen. De tocht heet tenslotte niet voor niets Roc Du Maroc. Extreme mountainbike-challenge. Extreem is het zeker. Na de eerste twee dagen ben ik de beste krachten al wel kwijt, dus nu op het tandvlees rijden. Gelukkig heb ik een maat gevonden in de persoon van Henri. Ze noemen hem Rick, maar hij heet Henri. Henri en Henri. Of Henri en Rick. We rijden redelijk hetzelfde tempo en kunnen het goed met elkaar vinden. Dan help je elkaar er goed doorheen in zo'n etappe. Uiteindelijk toch weer een goede elf uur op de fiets gezeten. Zwaar maar wederom genieten. Het weer was achteraf gezien prima, geen regen gehad. Prima fietsweer zelfs. Nu in het mooie ruime bivak steekt de wind wel flink op. Eerst nog even aan het werk: douchen, fiets preparen, eten en de briefing voor morgen. Daarna zoek ik de tent weer op voor hopelijk een goede nacht.

Ik heb besloten om mijn actie Stop! ALS voort te zetten. Zeshonderd euro extra omdat de Roc du Maroc ruim 600 km lang is. Heb je nog niet gegeven dan is dit de kans om het alsnog te doen. Heb je al gegeven, schroom dan niet om nogmaals te doneren. ALS moet de wereld uit! Vecht daarom met mij mee tegen de ziekte.

Doneer via:
https://www.alsacties.nl/actie/henri-ververs-4

 
 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten