maandag 15 oktober 2018

Bijltjesdag

Dag 3 / Stage 1 / 116 kilometer / 2161 hoogtemeters

De dag van vandaag ging grotendeels over hetzelfde parcours als vorig jaar, maar nu 15 kilometer langer. In het begin kon ik het goed volgen. Over de helft werd het wat lastiger. Een tandje terug gedaan en op eigen tempo verder gereden. Na 15.00 uur stak de wind flink op, die maakte het heel erg moeilijk, windkracht 3 a 4. Dan rij je ineens nog maar zo’n 8 kilometer per uur en schiet het niet echt op. Het was meteen ook bijltjesdag: 6 mensen hebben opgegeven. Ik heb 2 mensen voor mij zien vallen, eentje een gebroken schouder en de ander had de hele zijkant open. Zelf ben ik ongeschonden uit de strijd gekomen, op naar de volgende etappe. Het is zwaar, maar ook on-ge-lo-fe-lijk mooi. Ook nu zie ik weer dingen die ik vorige keer niet gezien heb, dus het is zeker de moeite weer waard.






 

1 opmerking:

  1. Voorzichtig an. Beetje de huizenkant aanhouden Henri. Onwijs leuk om je te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen