Materiaal

De fiets

Fiets
De Roc Du Maroc ga ik rijden op onderstaande fiets. Dit is dezelfde fiets waar mee ik Henri Op Camino heb gereden. Deze fiets heeft zijn betrouwbaarheid in Spanje al meerder keren bewezen.
De fiets is geheel opnieuw opgebouwd met nieuwe wielen, banden, ketting en tandwielen. Er zijn speciale anti-lek banden gemonteerd, Continental X King Protection 29”, met binnenbanden gevuld met latex. Omdat we in een verlaten gebied gaan mountainbiken neem ik een uitgebreid aantal reserve onderdelen mee zoals: achterwiel, derailleur, spaken, banden etc.

Fiets





Banden keuze


In 2018 heb ik gekozen voor Continental X-King 2.4. Deze band is ideaal voor het rijden in Marokko. Veel grip en lekker breed om goed door het losse zand te kunnen rijden.
De Continentral Race-King waar mee ik vorig jaar heb gereden is meer geschikt voor gebruik in Nederland en minder voor gebruik in Marokko.
De auto-repair binnenbanden werkten perfect. Het gat veroorzaakt door een spijker van ca 5 cm werd, na het verwijderen van de spijker, door de latex perfect afgedicht en heb zonder verdere actie de volgende drie dagen kunnen verder rijden.




Reserve onderdelen

De fiets met alle reserve onderdelen die mee gaan. Wielen, binnenbanden, spaken, derailleurs, remblokken en uiteraard geel plankband. Reserve spaken in het stuur.




Transport fiets naar Marokko toe



Fiets weer terug uit Marokko




Drinken en eten onderweg



Bagage









.